Claessen Transport
10-06-2024
Logistiek nieuws
Ervaart jouw bedrijf al de voordelen van digitaal werken? Claessen Transport uit Roggel wel!

Beter inzicht in kosten, papierloos werken, je klantvraag voorspellen, maar vooral: meer grip krijgen op je logistieke keten. Dat kan door digitaal en data-gedreven te werken als bedrijf. Of je nu met één of meerdere bestelwagens rijdt of met vrachtwagens, ook jouw bedrijf kan deze voordelen ervaren. Dit weet ook Claessen Transport uit Roggel; het bedrijf liet zich gratis adviseren door Logistiek Digitaal.

Logistiek Digitaal biedt ondersteuning bij het stap voor stap digitaliseren van jouw bedrijf. Dit aanbod geldt voor alle mkb-bedrijven met maximaal 250 medewerkers. Van logistiek dienstverleners, expediteurs en vervoerders (weg, binnenvaart, spoor, lucht, scheepvaart) tot verladers en andere bedrijven die met bestel- of vrachtwagens rijden. Door jouw bedrijf ‘Digital ready’ te krijgen, kun je slim omgaan met data. Logistiek Digitaal is er voor beginners én gevorderden.

Sneller factureren

Ook Claessen Transport uit Roggel liet zich door Logistiek Digitaal adviseren. Het transportbedrijf stapte over op een transportmanagementsysteem van Qargo. Lex Claessen, CEO van Claessen Transport: “Dankzij dit systeem kunnen we onze bedrijfsprocessen digitaliseren én optimaliseren. Het gaat hierbij om het hele proces, van de orderverwerking tot het direct binnenhalen van de cmr na het lossen. Hierdoor kunnen we bijvoorbeeld ook de facturatie sneller uitvoeren. Het transportmanagementsysteem helpt ons bovendien om onze rittenplanning te optimaliseren. Hierdoor leggen we minder kilometers af en verlagen we dus kosten én CO₂-uitstoot.”

Stap 1: Meten is weten

Hoe werkt de advisering door Logistiek Digitaal ? Allereerst moet je als bedrijf weten waar je nu staat en wat je moet aanpakken om volledig digitaal en data-gedreven te werken. Logistiek Digitaal begint hiervoor met een korte scan, waarvoor je 52 stellingen invult.

Stap 2: Aan de slag

Er zijn diverse mogelijkheden om met de verbeterpunten aan de slag te gaan. Bijvoorbeeld met hulp van een gratis persoonlijk adviesgesprek. Iemand met kennis van de sector en jouw rol in de logistieke keten komt vrijblijvend bij jouw bedrijf langs, kijkt mee naar de testresultaten en denkt mee over hoe jouw bedrijf digitaal vaardiger kan worden.

Daarom is Logistiek Digitaal gratis

Logistiek Digitaal is onderdeel van het programma Digitale Infrastructuur Logistiek (DIL). Hierin werken het bedrijfsleven en de overheid samen om de grote verstoringen in de logistieke ketens aan te pakken. Connekt voert het DIL-programma uit. Omdat het een overheidsprogramma betreft, is het advies gratis.

Ga naar de website van Logistiek Digitaal

Gratis advies van logistiek makelaars

Hoe meer digitaal je werkt, hoe eenvoudiger het is om je proces te verbeteren. Bijvoorbeeld door een betere rittenplanning te maken en door je bestel- of vrachtwagens voller te laden. De logistiek makelaars van Midden Limburg Bereikbaar weten hoe je dat aanpakt. Ons advies is gratis en onafhankelijk.

ontvang gratis advies van de logistiek makelaars van Midden Limburg Bereikbaar

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Markt 31 • Postbus 900 • 6041 EM Roermond • 6040 AX Roermond • info@middenlimburgbereikbaar.nL