Een elektrische bestelbus is vaak goedkoper dan een bestelbus op diesel. We laten het verschil in kosten tussen een diesel- en een elektrische bestelbus zien met een voorbeeld.
Ook de gebruikskosten worden meegenomen in de berekening, zoals onderhoudskosten, verzekeringskosten en brandstofkosten.
Logistiek010 vergeleek de kosten van een diesel en elektrische bestelbus en keek daarbij naar de Total Cost of Ownership (TCO). Deze TCO geeft de totale kosten weer van een product: vanaf het moment van aankoop tot het moment van verkoop. Ook de gebruikskosten worden meegenomen in de berekening, zoals onderhoudskosten, verzekeringskosten en brandstofkosten.
Neem bijvoorbeeld een bestelbus waarmee zo’n 23.000 km per jaar wordt gereden. Wat is het verschil in de TCO tussen een Peugeot Partner en een Peugeot e-Partner L2 elektrisch?
Kortom, de elektrische variant heeft een gunstiger Total Cost of Ownership dan de dieselbestelbus; het verschil bedraagt zo'n 2.000 euro:
Overweegt ook jouw bedrijf de stap naar een elektrisch wagenpark? Benieuwd naar de kosten, voordelen en mogelijkheden? Laat je gratis adviseren door de ervaren logistiek makelaars van Midden Limburg Bereikbaar. Zij hebben al vele bedrijven geadviseerd en kunnen ook jou gericht adviseren én helpen bij de te zetten stappen.
Ontvang gratis en vrijblijbend advies van ons team logistiek
Markt 31 • Postbus 900 • 6041 EM Roermond • 6040 AX Roermond • info@middenlimburgbereikbaar.nL